رژیم لاغری

خانم های گل بیاید راجع به رژیم لاغری و ترفندایی ک زودتر به نتیجه میرسونمون صحبت کنیم ،،
مامانی های آینده شمام شرکت کنید که چند ماه آینده مث من مورد نیازتون میشه :kissing_heart::kissing_heart:

هیچکی تجربه نداشت یعنی :confused::confused::confused::confused:

من با رژیم‌کالری خیلی جواب گرفتم ینی همه چیزای پر کالری و قطع کردم و فقط کم کالری هارو خوردم یا اگرم چیزی پر کالری بود فقط یه تیکه کوچیک که رفع هوس شه یه برنامه هم هس به اسم کالری ۲ از بازار دانلود کردم با اون پیش برید عاااااااالیه

1 Like

مرسی عاطی جون
حالت خوبه فدات؟
نی نی چطوره؟

https://mag.farzand.net/article/51397/برجستگی-و-بزرگی-شکم-و-کوچک-کردن-آن-پس-از/

زنانی که دوران شیردهی خود را سپری می کنند چه اقدامی انجام دهند که نه در دوران شیردهی آن ها خللی وارد شود و نه دچار اضافه وزن گردند. هم چنین تناسب اندام خود را از دست ندهند؟ در پاسخ باید گفت که این دسته از خانم ها نباید رژیم غذایی سخت و غیر اصولی بگیرند. تنها کاری که زنان شیرده برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب باید انجام بدهند تا نه در شیردهی آن ها اختلال ایجاد شود و نه وزن و تناسب اندامشان به هم بخورد این است که از رژیم غذایی کم چرب استفاده کنند و از مصرف تنقلات پر کالری و فاقد ارزش غذایی مانند چیپس، نوشابه، شیرینی، گوشت پرچرب و لبنیات پرچرب پرهیز کنند و سعی نمایند در برنامه غذایی روزانه خود میوه و سبزی جات فراوان، غلات سبوس دار، گوشت کم چرب و لبنیات کم چرب بگنجانند. جالب است بدانید که نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد خانم های چاق می توانند در این دوران با کاهش مصرف شیرینی، شکلات و غذاهای حاضری به کاهش وزنشان کمک کنند. در عین حال 45 دقیقه پیاده روی روزانه، 4 روز در هفته، گام مؤثری برای رهایی از اضافه وزن خانم ها در دوران شیردهی است. برای این که ماهیچه های شل شده و کشیده شکم، محکم و سفت شوند باید برخی ورزش های خاص و تکرارشونده انجام شود.

رژیم غذایی پس از زایمان
به منظور التیام بهتر زخم ها به خصوص در مادران سزارین شده، مادر بایستی از یک رژیم متعادل غذایی و مناسب پیروی کند. مصرف کافی مواد مغذی مانند پروتیین، برخی مواد معدنی مانند روی و ویتامین های «ث» و «آ» برای ترمیم ضروری است. بسیاری از پزشکان مکمل های مولتی ویتامین همراه با مواد معدنی را به میزان یک بار در روز و در طول 6 هفته پس از زایمان توصیه می کنند.

چند پیشنهاد برای انجام حرکت های ورزشی
ابتدا می توانید از 10 حرکت در هر نوبت شروع کنید و سپس تعداد حرکات را به سه نوبت 20 تایی برسانید. حرکت های مختلفی می توانند برای رسیدن به این هدف صورت گیرند. به طور مثال می توانید آرنج دست چپ را بلند کنید و بکشید و به زانوی پای راست مقابل برسانید و سپس این کار را با دست راست انجام دهید. این عمل به خصوص در تقویت نواحی جانبی شکم بسیار کمک کننده است.

ورزش هایی چون شنا، حرکات موزون، کوه پیمایی و دویدن آرام می تواند علاوه بر تأثیر در کاهش وزن به ایجاد روحیه شاداب و سلامت روان مادران در دوران شیردهی کمک کند.

تحقیقات نشان داده است زنانی که در عرض 6 ماه بعد از زایمان نتوانند بر اضافه وزن خود غلبه کنند، تقریباً در 10 تا 15 سال بعد هم اضافه وزن آن ها را همراهی می کند. بنابراین بهتر است فرصت هفته های اول پس از زایمان را از دست نداده و با تصحیح رژیم غذایی، ورزش کردن و از همه مهم تر شیردهی صحیح، از اضافه وزن خلاص شد.

مادران نکات زیر را به خاطر بسپارند:
– وزن اضافی در مدت 9 ماه حاصل شده است. پس منطقی است که برای برگشت به حالت اولیه، به چند ماه وقت نیاز است.

– کاهش وزن بیش از 2 کیلوگرم در ماه نامناسب است و توصیه نمی گردد.

– از رژیم های غذایی کاهش وزن سریع که باعث تأخیر در ترمیم شده و موجب کاهش آب بدن مادر نیز می گردد، خودداری شود. رعایت این نکته در مادران شیرده به ویژه در 3-5 هفته اول شیردهی ضروری است.

– با هر نوع رژیم غذایی که جهت کاهش وزن صورت می گیرد بایستی ورزش نیز همراه گردد.

– مصرف مکمل های روزانه مولتی ویتامین و مواد معدنی به منظور تأمین نیاز بدن ضروری است.

– مادر در دوران شیردهی، ضمن شیر دادن به نوزاد باید سعی کند میزان انرژی و کالری خود را در حد بیش از 1600 کیلو کالری در روز نگهدارد تا از نظر تأمین شیر کافی مطمئن باشد.

– افزایش مصرف فیبر مانند میوه های تازه، سبزی جات خام، غلات پوست نگرفته و نان های سبوس دار و مواد لبنی کم چرب نه تنها موجب بهبود تغذیه می گردد، کاهش وزن اضافی را نیز به همراه دارد.

– مصرف غذاهای حاوی چربی زیاد مانند مارگارین، سس، گوشت های چرب، شیر پرچرب، غذاهای سرخ کرده، نان های روغنی شیرین و کیک ها و… کاهش یابد.

– سعی شود از نوشیدنی های فاقد کالری و کافئین مانند چای های گیاهی، آب و قهوه فاقد کافئین استفاده گردد.

– زنان شیرده به همان میزان وزن از دست می دهند که زنان غیرشیرده. البته گفتنی است خانم شیرده استعداد بیشتری نسبت به از دست دادن توده چربی قسمت های پایین بدن دارد.

– در یکی دو هفته اول بعد از زایمان بیمار باید حداقل 8 تا 10 ساعت در شب و 2 ساعت در روز استراحت کند.

– از فعالیت های شدید اجتناب شود. در ضمن اکثر بیماران می توانند از هفته سوم کارهای منزل را به خوبی انجام دهند و در صورتی که شاغل باشند قادر خواهند بود از هفته چهارم تا ششم به محیط کار خود بازگردند.

ورزش بعد از زایمان
یکی از فاکتورهای اصلی دخیل در بازگشت وضعیت بیمار به قبل از حاملگی (خصوصاً شکم) ، تمرینات بدنی است که توصیه می شود از هفته سوم شروع شود. در ابتدا با یک حرکت ورزشی شروع شده (5 تا 10 بار در هر نوبت و تکرار آن 2 تا 3 بار در روز) و آن گاه برحسب تحمل بیمار هر 1 تا 2 روز یک حرکت ورزشی دیگر به آن اضافه شود. فعالیت های ورزشی را می توان از هفته 6 تا 8 بعد از زایمان شروع نمود.

برخی از حرکات ورزشی توصیه شده جهت تقویت عضلات شکم، کمر و کف لگن
– در حالی که به پشت دراز کشیده اید و پاها مستقیم هستند یکی از پاها را بر روی زانو خم کرده و به شکم نزدیک کنید و سپس به حالت اولیه برگردانید و آن گاه با پای بعدی تکرار کنید.

– روی زانوها و آرنج یا کف دست طوری قرار گیرید که تنه مستقیم و موازی با سطح افق و عمود بر ران ها و بازوها باشد. آن گاه با منقبض کردن سرین ها و شکم، پشت را به بالا قوس داده، 2 تا 3 ثانیه در همان حالت نگهداشته و سپس به وضعیت اولیه باز گردانید.

– به پشت دراز کشیده و آن گاه یک پا را در حالی که مچ و زانو کاملاً کشیده شده است، تا حد امکان از روی زمین بلند کنید و بدون دخالت دست ها و به آهستگی به حالت اول بازگردانید و سپس با پای دیگر تکرار نمایید.

– در حالی که به پشت دراز کشیده و زانوها را کمی خم کرده اید، دست ها را در کنار تنه قرار دهید. باسن و تنه را از روی زمین بلند کرده و سپس به حالت اول بازگردانید.

– در حالی که به پشت دراز کشیده و دست ها را در پشت سر قفل کرده اید، تنه را بلند کرده و به حالت نشسته درآیید و سپس به آرامی به حالت اول بازگردید (دراز و نشست معمولی)

– در حالی که به پشت دراز کشیده و زانوها و ران ها خم هستند، عضلات سرین ها را سفت کرده و آن گاه سر و شانه ها را کمی از روی زمین بلند کرده و به حالت اول بازگردانید.

– بستن شکم را فراموش نکنید.
بستن شکم پس از زایمان به جمع شدن سریع تر آن کمک می کند. از قدیم هم در فرهنگ ما مرسوم بوده است که بعد از زایمان شکم را با یک پارچه محکم می بستند. اما در سال های اخیر گن هایی به بازار آمده که مخصوص همین کار هستند و شما می توانید آن ها را پس از زایمان بپوشید. نکته اصلی استفاده صحیح از این گن هاست که باید مدنظر قرار گیرد.

– توجه داشته باشید که جراحی تا یک سال ممنوع است و اگر شما هم دچار شلی و افتادگی شکم پس از زایمان شده اید و ورزش و رژیم غذایی مفید واقع نشده است و تصمیم گرفته اید از شیوه جراحی استفاده کنید باید بدانید انجام عمل جراحی پلاستیک با توجه به فرصت کوتاهی که بعد از زایمان گذشته، امکان پذیر نیست و با خطرات مختلفی همراه است. بعد از زایمان حداقل باید یک سال صبر کنید. وزنتان باید ثابت باشد و دوران شیردهی را نیز سپری کرده باشید. ورزش هم بسیار مفید و الزامی است. ولی توجه داشته باشید که ورزش به بهبود ماهیچه ها کمک می کند نه به پوست. در ضمن توجه کنید که ماه ها بعد از زایمان امکان جمع شدن پوست وجود دارد. استفاده کردن از کرم های آب رسان به پوست و یا مرطوب کننده به جمع شدن شکم و پوست کمک می کند.

– در خاتمه توصیه می شود در مورد نوع تغذیه و ورزش های مناسب با یک متخصص مشورت نمایید.

2 Likes

مـــــــــــــرسی نیلوفر جون خیلی لطف کردی عزیزم :kissing_heart::kissing_heart::kissing_heart:

1 Like

خواهش میکنم عزیزم :rose:

1 Like

فدااات عزیزم قربونت مرسی

1 Like
مسئولیت محتوای ارسال شده بر عهده شخص منتشر کننده است و مامی‌گپ هیچگونه مسئولیتی در قبال مطالب ارسالی کاربران ندارد.